’Nieuw op Plantarium? Was niet echt te zien’

De vooraanstaande Australische kweker Anthony Tesselaar raakte niet opgewonden van de bekroonde noviteiten op Plantarium.

Tesselaar raakte eerder verveeld van de noviteiten die een gouden, zilveren of bronzen medaille hadden behaald. „Je zag alweer een Hydrangea, alweer een Clematis, alweer een gras. Wat was echt nieuw en innovatief?”

Volgens de Australische kweker moeten noviteiten duidelijk opvallen, niet alleen voor vakgenoten, maar zeker voor consumenten. „Want die moeten de planten uiteindelijk kopen.”

Als je op Plantarium niet goed kunt zien wat nieuw is, kan dit volgens Tesselaar het gevolg zijn: „Mensen raken verveeld en hebben minder belangstelling.”

In De Boomkwekerij 18 geeft Tesselaar aan hoe mensen wel geraakt kunnen worden door noviteiten.

Tesselaar heeft een passie voor tuinplanten, noviteiten en marketing. Hij heeft bijvoorbeeld de Flower Carpet-rozen op de markt gezet. Daarvan zijn er wereldwijd meer dan 75 miljoen stuks verkocht.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Arno Rijnbeek
Arno Rijnbeek
7 jaren geleden

Ik ben het helemaal met Anthony eens, de nieuwigheden op Plantarium waren meer van hetzelfde dan echt nieuw. Natuurlijk het wordt steeds moeilijker om echt iets nieuws te brengen. Er is zoveel veredeld de laatste 20 jaar. Maar daar ligt toch nog een uitdaging om echt iets nieuws te vinden. Het plantenrijk kent genoeg planten die we nog helemaal niet kennen. Het hoeft immers niet altijd nieuw te zijn. Totaal onbekend kan ook mogelijkheden geven om te introduceren in de markt. Voorbeeld van een plant die op dit moment opgang maakt is Pachypragma macrophylla. Wie kent hem niet ? 🙂