De hortensia van Forever&Ever mogen onder het NL Greenlabel worden verhandeld. Tijdens Plantarium reikte mede-initiatiefnemer en tv-persoonlijkheid Lodewijk Hoekstra het duurzaamheidspaspoort uit aan Rob Jonkers van Gebr. Jonkers Elshout.
Om voor het paspoort in aanmerking te komen zijn het bedrijf Gebr. Jonkers Elshout en de producten die worden verkocht onder de merknaam Forever&Ever door Royal HaskoningDHV beoordeeld. Hierbij is onder andere gelet op transportwijze en afgelegde afstand, bedrijfsvoering, gebruikte gewasbeschermingsmiddelen en het gebruik van duurzame energie. Op de schaal van A tot G scoorde de hortensia met B de op een na hoogst haalbare score.
Jonkers merkt een toenemende interesse bij zijn klanten voor producten met een duurzaamheidslabel. Over de vraag hoe hij het nieuwe label met zijn producten in de keten wil meegeven denkt Jonkers nog na. „Dat we het label mogen voeren is de eerste stap. Nu gaan we bedenken of we het bijvoorbeeld ook herkenbaar op onze etiketten gaan aanbrengen.”
Hoekstra benadrukt dat NL Greenlabel producten certificeert en geen bedrijven. „Verschillende producten van één bedrijf kunnen een heel andere uitkomst geven, daarom kunnen op de certificering van een bepaald product niet zomaar de andere producten meelopen”.
Lodewijk Hoekstra is samen met tuinarchitect Nico Wissing oprichter van NL Greenlabel. Hiermee hebben ze zich ten doel gesteld om het gebruik van duurzame materialen en producten te promoten.