In het bloemen- en plantenschap van de meeste Duitse retailers is weinig te merken dat Moederdag een van de belangrijkste verkoopdagen is. Dat concludeert Lucas Jansen van Floweracademy na een retail safari naar Duitsland in aanloop naar Moederdag.
Slechts een enkele supermarkt heeft een Moederdagaankondiging en echte Moederdagcadeautjes zijn in de minderheid, constateerden Jansen en zijn gezelschap. „Het is vooral een heel erg ’standaard’ assortiment, verpakking en hoezen. Na de inspirerende retail safari tijdens de Engelse Moederdag valt de Duitse Moederdag dan ook tegen. Volop kansen voor kwekers en leverancier die begrijpen dat met een feestelijke hoes, een mooi kaartje of aankleding van de kar al gauw het verschil gemaakt wordt”, aldus Jansen.
Franse Moederdag
Floweracademy.NL organiseert ook voor de Franse Moederdag (zondag 29 mei) een retailsafari. Van donderdagmiddag tot zaterdagavond worden supermarkten, bloemenwinkelketens, tuincentra en bouwmarkten bezocht om een goed beeld van de Franse markt te verkrijgen.
Bron: Vakblad voor de Bloemisterij