Marketingbureau Sense marketing & more organiseert van 20 tot en met 22 maart 2017 een marktverkenning naar Denemarken en Zweden. De reis vindt plaats in de week van de Nordic Flower Expo in Malmö.
Op het programma staat een bezoek aan een importerende groothandel, tuincentrum, supermarkt, bouwmarkt, bloemist en straatverkoper. Waar mogelijk zullen vertegenwoordigers van deze afzetkanalen toelichting geven op hun bedrijf, inkoop en afzet
Tijdens het reisprogramma is gelegenheid te netwerken met de andere deelnemers van de reis en ervaringen en kennis uit te wisselen. In het programma is een ontmoeting met Landbouw assistent Renske Nijland opgenomen.
Beursbezoek
De laatste dag van de reis bezoekt het reisgezelschap de beurs, namelijk op woensdag 22 maart. De reis biedt standhouders de mogelijkheid mee te kunnen gaan met de reis en met een stand aanwezig te kunnen zijn.
De noordelijke regio (Scandinavië en de Baltische Staten) heeft in totaal 32 miljoen inwoners, een stabiele en groeiende economie met het hoogste GDP van Europa en een hoog inkomen per hoofd van de bevolking. De Zweedse economie groeide in 2015 met 4,1% en naar verwachting met 2,6% in 2016 Ook de andere Scandinavische landen hebben een stabiele groei.
Positieve cijfers
De consumptie van bloemen en planten in Scandinavië is hoog en groeiend: zo groeide de afzet van bloemen naar Zweden met 9,8% in 2015 en 6.0% van januari t/m. juli 2016 (bron: VGB). De groei zal naar verwachting de komende jaren door zetten.
Bron: Vakblad voor de Bloemisterij