Zijn jullie software-ontwikkelaars wel ‘cool’ ? Want waar jullie allerlei prijzen oogsten voor de nieuwe digitale weg die jullie inslaan, waar jullie Floriday ‘hot’ verklaren als het nieuwe ecosysteem waar wereldwijd de hele tuinbouw gebruik van gaat maken, waardoor FloraHolland de digitale hotspot van de wereld wordt, daar raak ik er vooral oververhit van.
Neem nu de ultieme zweetdruppel-app Hortiheat. What’s in a name? Het belooft dat je mailings kunt versturen naar je klanten, met daar gelijk aan gekoppeld een webshop. Ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven. Klinkt goed, mailtje de deur uit, klant hoeft alleen het aantal trays in te voeren wat-ie wil bestellen, bestelling wordt gelijk afgeboekt van het beschikbare aantal, briljant.
Inderdaad, het idee is briljant, maar de uitvoering is echt zwaar onder de maat. Als eerste moet ik alle contacten nog één voor één invoeren. Koppelen met de zusjes-app FloraXchange kan niet. Gokken jullie op nog veel hittegolven zodat kwekers ‘s middags liever op kantoor zitten te tikken omdat ze de verschroeiende kas willen ontvluchten?
Dan de prijs. Er is maar één prijs. En wat als ik wil staffelen? Of als mijn klant maar twee trays wil hebben? Waarom is er geen mogelijkheid tot het berekenen van verzendkosten? En die foto? Kan de klant die niet openen? Groter maken? Eruit halen? En waar is de mogelijkheid voor een testmail naar mezelf? Zodat ik ook kan zien wat die klant ziet? Nu moet ik dat oplossen door mijn eigen mailadres ‘onder een klant te hangen’, maar da’s toch om de hete brij heendraaien?
En dan? Afrekenen via de veiling moet, want andere kopers kan je niet invoeren. Fair enough, maar waar komt dan de veilingbrief van de order tevoorschijn? Mag ik die dan zelf weer invoeren? Lief FloraHolland, ik zie dat Hortiheat behoorlijk staat te pruttelen. Maar het moet echt nog even doorkoken voordat het opgediend kan worden. Nu ga ik er mijn vingers nog niet aan branden.