Uitzendbureau Van Koppen & Van Eijk kiest na 15 jaar voor de nieuwe naam Charlie works. Een fantasienaam die volgens het bedrijf beter aansluit bij haar ambities omtrent groei, verbetering en een grotere herkenbaarheid als Europees aanbieder van flexarbeid.
De nieuwe identiteit inclusief nieuw, oranje logo is donderdag 19 september gepresenteerd. De naam Charlie heeft een positieve lading, is unisex en maakt duidelijk dat het bedrijf is losgekoppeld van de oprichters van het bedrijf. Peter van Koppen en Fons van Eijk zijn nog wel aandeelhouder, maar traden in 2017 terug uit de directie, toen het bedrijf in zwaar weer verkeerde. Een nieuwe, driekoppige directie, met als COO Flavia van As, stippelde een nieuwe koers uit, met de zogenoemde re-branding als afsluiting. Van As: „We waren de wervingskracht en de binding met onze flexkrachten kwijtgeraakt. De tevredenheid van onze flexkrachten en opdrachtgevers liep terug en ook op het gebied van service hebben we helaas ingeleverd. Charlie works gaat hier verandering in brengen nu de nodige aanpassingen op strategisch en organisatorisch vlak zijn doorgevoerd.
Ook hoger opgeleiden als doelgroep
Charlie works rekruteert en zendt arbeidskrachten uit binnen de branches productie, food, agri, logistiek, techniek en bouw in vijf landen in Europa. De vacatures lopen uiteen van productiekracht tot manager. Naast een nieuw strategisch fundament richt Charlie works zich ook op een nieuwe doelgroep, namelijk hoger opgeleiden.