Van Son & Koot zoekt alternatieven voor beurzen die niet doorgaan. Zo bezocht het bedrijf deze zomer met monsterbusjes haar klanten. „We maken dit jaar bewust andere keuzes”, zegt eigenaar Jim Koot.
„Het liefst ontvangen we klanten op onze kwekerij”, zegt Koot. „Maar vanwege corona ging onze huisbeurs begin juni niet door en komen er ook nu nog steeds minder buitenlandse klanten onze kant op.”
Maar dat zijn niet de enige contactmomenten die de tuinplantenkweker dit jaar mist. „Plantarium gaat digitaal en daar doen we dus alleen digitaal aan mee en Groen-Direkt kende geen Product Promotie Plein. Als Trade Fair Aalsmeer doorgaat dan laten we die waarschijnlijk alsnog schieten en dat geldt ook voor IPM begin volgend jaar.”
Twee monsterbusjes
Geen beursdeelnames dus. Maar hoe bereik je als bedrijf dan je klanten? „We hebben een actief verkoopteam en die bellen en mailen volop met onze klanten. Omdat veel klanten niet onze kant opkomen zijn we gaan zoeken naar alternatieven. In juli zijn we daarom met twee monsterbusjes richting klanten in Nederland en Duitsland gegaan. Dat is ons goed bevallen.”
In De Boomkwekerij 18 leest u meer over veranderingen in het verkoopproces door corona. Naast Van Son en Koot vertellen Sebastiaan Hoogenraad en het bedrijf Micquel Groen over de wijzigingen die zij hebben doorgevoerd. U kunt het artikel ook digitaal lezen (met inlog).