Tijdens de komende editie van IPM krijgt Discovery Center een vervolg. Commerciële ideeën, producten of bedrijven worden gepresenteerd binnen het thema helden.
Opnieuw is IPM Discovery Center in handen van creatief directeur Romeo Sommers. Exposanten krijgen de mogelijkheid om nieuwe producten of frisse ideeën in het Discovery Center te presenteren.
IPM Discovery Center wordt volgens de beursorganisatie een combinatie van showroom, ontmoetingsplaats, ideeënsmederij en Hall-of-Fame. In 2020 worden exposanten en hun producten als held gepresenteerd. Een bijzondere groene plant krijgt bijvoorbeeld het label ’green hero’, milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal de titel ’recycling hero’, of een net begonnen bedrijf neemt deel als ’start-up hero’. „Met superhelden kunnen niet alleen in stripboeken en Hollywood-films spannende verhalen worden verteld, maar ook op het Point-of-Sale”, aldus Sommers.
Online-shopping
Verder is er aandacht voor online-shopping. „Volgens mij geldt met name bij groene producten: online betekent comfort, oriëntatie en prijs, offline betekent ervaring, service en beleving. De voordelen van beide werelden moeten alleen op de juiste wijze aan elkaar worden gekoppeld”, aldus Sommers.
IPM Essen vindt plaats van 28 tot en met 31 januari 2020.