Intratuin heropent in juli een webshop. Klanten kunnen kiezen om de producten in de dichtstbijzijnde winkel op te halen of deze te laten bezorgen. Ook groen behoort straks tot het online-sortiment.
In 2012 stopte Intratuin met hun online-verkoop omdat deze niet voldeed. Directeur Peter Paul Kleinbussink zei recent op het congres ’What’s Going on in retailing?’ dat Intratuin er nu wel klaar voor is.
De webwinkel komt vooral in dienst te staan van de 52 fysieke vestigingen die Intratuin telt. De vestiging die levert wordt bepaald door de aanwezige voorraad en door de locatie van de klant. De klant kan er straks voor kiezen om de bestellingen af te halen, of thuis te laten bezorgen.
’Spannende stap’
Kleinbussink noemt het een spannende stap om naast de ’makkelijke producten’ ook het groene sortiment online te verkopen. Hij verwijst daarbij naar de versheid en houdbaarheid van de producten, maar ook op de lage prijs van bijvoorbeeld een product als violen. Voor zulke goedkope producten kunnen klanten straks met name gebruik maken van ’click en collect’. Oftewel: thuis bestellen en in de winkel ophalen.
Bron: RetailWatching