Voor tuincentrumketen Intratuin zijn de groeikansen in Nederland beperkt. Anders ligt dit in Duitsland. Daar groeide het afgelopen jaar het aantal franchisenemers van drie naar tien.
Rainer Ostmann bouwde vorig jaar zijn vijf vijf tuincentra grotendeels om van Grün Erleben naar Intratuin. „We hebben in heel Europa gezocht en zijn uitgekomen bij Intratuin”, zegt de Duitse tuincentrumondernemer Rainer Ostmann in het laatste nummer van De Boomkwekerij.
Groei van het aantal vestigingen is volgens Intratuin welkom. „Om de formule te kunnen blijven ontwikkelen, met name ook digitaal, is geld nodig. En hoe meer franchisenemers, hoe meer geld er binnenkomt”, aldus directeur Peter Paul Kleinbussink.
Lees in De Boomkwekerij 2 waarom een aantal Duitse franchisenemers ervoor kiest om over te schakelen naar Intratuin. De boomkwekerij 2 ligt vanaf 24 januari bij abonnees op de mat. Lees het artikel ook in het digitale magazine van De Boomkwekerij.