Intratuin heeft tijdens de nationale klimaattop de samenwerkingsovereenkomst ‘Naar Duurzamer Consumentengedrag’ getekend. Intratuin wil de aankoop van duurzame producten stimuleren.
Intratuin wil samen met het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de partners van Duurzaam Doen en de bedrijven Unilever Nederland, PostNL, KPN, SNS Bank en ABN Amro dat consumenten vaker kiezen voor duurzamere producten en diensten. De bedrijven hebben de krachten gebundeld om duurzamer consumentengedrag te stimuleren. Deze overeenkomst is gezamenlijk ondertekend tijdens de nationale klimaattop, georganiseerd door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Groene achtergrond
Door onze groene achtergrond staat Intratuin dicht bij de natuur. Verantwoord tuinieren is een leuke manier om je eigen leefomgeving duurzaam te creëren. Het is dan ook onze taak om daarbij te helpen”, zegt Peter Paul Kleinbussink, directeur Intratuin.
Intratuin wil samen met de andere bedrijven jaarlijks een gezamenlijke campagne uitvoeren waarbij duurzame producten en diensten worden gepromoot.
Duurzaam Doen
In het programma Duurzaam Doen werken bedrijven, maatschappelijke organisaties, het ministerie van Infrastructuur en Milieu en decentrale overheden samen aan het stimuleren van duurzamer consumentengedrag. Consumenten hebben daar soms een steuntje in de rug bij nodig: dat doen ze binnen Duurzaam Doen door de consument te verleiden om meer duurzame keuzes te maken. Met het samenwerkingsinitiatief ‘Naar duurzamer Consumentengedrag’ onderstrepen Intratuin en de andere betrokkenen dat gezamenlijke doel.