Op Plantarium laten kwekers in diverse Houses of Inspiration zien hoe afnemers specifieke planten kunnen gebruiken. Ook geeft een marketingspecialist tips over storytelling.
Het thema van het eerste House of Inspiration is nu bekend: Christmas. Arrangeur Judith de Frankrijk heeft een ontwerp gemaakt met kerstproducten en vertelt het verhaal van kersttrends 2017.
De invulling van dit thema komt tot stand door samenwerking met acht bedrijven: Hulst Tuinplanten, Green Team Holland, Amigo Plant, Hoogeveen Plants, Moerings Skimmia, VB Kerstbomen, Kébol en Dymak.
De invulling van de andere Houses of Inspiration is nog in volle gang. Twee thema’s zijn al wel bekend: The Magical Experience en Urban Gardening.
Naast de vier Houses of Inspiration biedt Plantarium 2017 ook acht inspiratietuinen waarin de beplanting een verhaal vertelt. Dit sluit allemaal aan op het beursthema ’Stories’.
Netwerkevent met marketingspecialist
Woensdagavond 23 augustus, na de eerste beursdag, is er een speciaal netwerkevent voor alle deelnemers van Plantarium alsmede Groen-Direkt. Voorafgaand aan dit event geeft Cor Hospes, specialist in storytelling en content marketing, tips en trucs op die gebieden.
Hospes schreef diverse marketingboeken. Zijn komst naar de vakbeurs wordt mede mogelijk gemaakt door vakblad De Boomkwekerij/uitgeverij Hortipoint.