‘Het is alsof je in de afmijnzaal zit’

    Plantion introduceerde een livestream voor KOA-kopers. Hiermee verwacht de veiling de omzet te verhogen. De livestream spreekt mogelijk nieuwe kopers aan, die wat verder van de veiling af zijn gevestigd. Ook bestaande klanten kopen door de livestream wellicht meer via KOA.

    „Het is alsof je in de afmijnzaal zit. Je kunt door de livestream heel duidelijk zien hoe de bloemen eruit zien, in tegenstelling tot op productfoto’s. Een kweker laat toch zijn beste foto zien en dat geeft niet altijd een juist beeld”, vertelt Fred Sewalt van Amersflora in Amersfoort over de livestream voor KOA-kopers die Plantion op 18 augustus invoerde. De bloemist ervaart ook dat hij meer op impuls inkoopt.

    Een veelvoud

    Uit een benchmark voor KOA tussen Plantion, Veiling Rhein-Maas en Euroveiling kwam naar voren dat de livestream die de veiling in Brussel aan KOA-kopers bood een verbetering zou zijn voor de veiling in Ede. „Euroveiling heeft ons getriggerd, vervolgens hebben we ons eigen ding gedaan”, zegt hoofd klokverkoop Eva Asijee. Zij en systeembeheerder Carlo van der Laan leidden het project dat vorig jaar zomer een aanvang nam. De eerste offerte van €15.000 liet het duo los. De investering in camera’s, bekabeling en software liep uit op een veelvoud daarvan. (..)

    Loopt de afmijnzaal van Plantion straks leeg door de livestream? Lees het volledige artikel alvast via mijnbloemisterij.nl in het digitale magazine van de Bloemisterij.

    Geen abonnement? Kijk hier of bel 071 5659644.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties