Tegenvallende inkomsten hebben FloraHolland doen besluiten om extra bij te sturen. Dat bleek vandaag in Aalsmeer bij de presentatie van de jaarcijfers van 2012.
Door een versnelde verschuiving van de klok naar Connect is ook dit jaar het resultaat van FloraHolland lager dan begroot. Momenteel wordt ruim 50% van de 4,4 miljard omzet via de veilingklok afgerekend en een kleine 50% via Connect. In 2011 was dit nog 58% om 42%.
Deze verschuiving zorgt er ook voor dat de veiling als ‘bedrijf’minder logistiek werk te doen krijgt. Daarom zal het aantal personeelsleden via natuurlijk verloop worden ingekrompen.
DienstenaanbodDoor het versterken van de klok en diensten voor leden probeert de veiling de inkomsten te verhogen. Als voorbeelden van diensten die leden sterker moeten doen staan op de markt noemde Timo Huges het vormen van consortia van ketenpartijen, storecheck, BloemistExclusief en diensten voor transacties van leden met buitenlandse afnemers.