FloraHolland en VGB gaan niet deelnemen aan het promotieplatform 247Green. Beide partijen gaan om tafel om samen de generieke promotie ter hand te nemen.
Dat stelt VGB-directeur Robert Roodenburg. Hij noemt 247Green een goed initiatief, maar stelde dat de financiële risico’s te groot zijn om er in te participeren.
„We steunen het initiatief van 247Green als het draait om bijvoorbeeld content te leveren, maar we vinden het niet opportuun om financiële risico’s te nemen. Er zitten teveel onzekerheden in.”
Samen investeren in promotie
De VGB-directeur gaf verder aan dat VGB samen met FloraHolland wil gaan investeren in promotie. Komend jaar wordt gekeken hoe dit vorm gegeven gaat worden. „We hopen per 1 januari 2016 samen met FloraHolland weer een promotiebeleid voor de sector in te zetten.”
Of dat via het Bloemenbureau Holland-model gaat, weet Roodenburg nog niet.
Algemeen directeur van FloraHolland, Lucas Vos, gaf donderdagavond 11 december op de alv van de veiling aan 247Green toe te juichen, maar het niet verstandig vinden er in te investeren. Het komt volgens hem te vroeg voor de veiling. „We ondersteunen het wel in de klant-leverancier-verhouding.”
Bron: Vakblad voor de Bloemisterij