Enthousiaste prijswinnaars van Dutch Flower Awards

Voor de zeventiende keer reikte Dutch Flower Group op de FloraHolland Trade Fair de Dutch Flower Awards uit. De bedrijven die genomineerd waren, zijn allen uitblinkers in duurzaamheid. „Dit thema is niet meer weg te denken. Voor ons is het onderdeel van de strategie en voor de keten een license to operate”, zo zei CEO Marco van Zijverden in zijn speech.

In de categorie planten ging de prijs naar Ammerlaan-Sosef, die enthousiast de prijs in ontvangst namen (foto). Bij de bloemen was Karel Bloembollen de winnaar. Bij de buitenlandse leveranciers sleepte het Belgische bedrijf Leybaert de eerste prijs in de wacht.

Dutch Flower Group reikt daarnaast ook altijd de Preferred Partner Recognition uit aan een partner waarmee zij veel samenwerken. Dit jaar mocht CargoMaster from Colombia het podium op komen. Zij verschepen voor Dutch Flower Group chrysant en alstroemeria vanuit Zuid-Amerika naar het Verenigd Koninkrijk.

Van Zijverden bracht de aanwezigen ook op de hoogte van de omzetontwikkeling van de groep. Tot nu toe ligt de omzet op 1,5 miljard euro en dat is 3% meer dan vorig jaar. De voorman benadrukte dat er uitdagingen zijn. Zo haalde hij de onzekere situatie rondom de Brexit aan en de stijgende kosten. „We kunnen alle prijsverhogingen slechts beperkt doorzetten. Dat is best een lastig vraagstuk. Het brengt de focus terug bij onze organisaties. We moeten de zaken nog slimmer en gezonder gaan organiseren.”

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties