Promotieplatform iVerde gaat in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen een collectieve promotiecampagne opzetten. Het groene bedrijfsleven heeft hiervoor de financiele middelen bijeengebracht. Voor iVerde betekent dit groen licht voor zijn eerste activiteit.
Promotieplatform iVerde heeft in overleg met bedrijven uit de groenbranche gekozen om in aanloop naar de gemeenteraadverkiezingen de promotie op deze verkiezingen af te stemmen. Gemeenten kiezen volgens het promotieplatform, als gevolg van bezuinigingen, voor het (verder) versoberen van het openbare groen.
Voor iVerde is dit een reden om zijn campagne te richten op politieke partijen, bestuurders, ondernemersverenigingen, schoolbesturen en burgers. Groen moet hiermee hoger op de politieke agenda komen en voor burgers moet groen meer gaan meewegen in hun keuze voor een bepaalde politieke partij.
De campagne zal aandacht geven het feit dat groen een economische waarde vertegenwoordigt, bijdraagt aan de kwaliteit van het leefmilieu en een positief effect heeft op het welbevinden van mensen. De campagne gaat in september van start met de presentatie van nieuw onderzoek naar bezuinigingen op het openbare groen door gemeenten.
Platform iVerde toont zich in zijn persbericht verheugd over de steun van het bedrijfsleven en de bereidheid om in deze vorm van collectieve promotie te investeren. Via een vrijwillige bijdrage, of gezamenlijk vanuit de verenigingscontributie, brengen bedrijven uit de boom- en vaste plantenteelt, de handel en de hoveniers- en groenvoorzienerssector de financiële middelen voor de campagne bijeen.
Promotieplatvorm iVerde is recent opgericht door Anthos, LTO Vakgroep Bomen & Vaste planten en branchevereniging VHG. Het platform wil de maatschappelijke bewustwording van de waarde van groen, en daarmee de afzet van boomkwekerijproducten bevorderen.