Dutch Flower Group (DFG) heeft vorig jaar, ondanks een tegenvallende afzet in het Verenigd Koninkrijk, een 7% hogere omzet behaald van €1,5 miljard. Dat meldt het Financieele Dagblad vanochtend op basis van nog niet gedeponeerde jaarcijfers. De nettowinst van het uit dertig handelsbedrijven bestaande concern, stabiliseerde zich op een niveau van €33 miljoen.
Enkele kleine overnames en meer verkopen in onder meer Duitsland en Azië zorgden ervoor dat DFG zijn omzet toch nog zag stijgen in 2017. De Brexit vormt echter een blok aan het been van het Aalsmeerse familiebedrijf. Op de Britse markt behaalde DFG een omzet van €350 miljoen, maar die staat onder druk, mede vanwege de waardedaling van het Britse pond, zo schrijft het FD.
Voor DFG is 2018 aarzelend begonnen. Het koude voorjaar is de grote boosdoener. Daardoor ligt de afzet van met name planten in West-Europa tot nu toe onder het niveau van vorig jaar. Het concern hoopt, volgens de krant, dat de dagen rond Pasen en vooral Moederdag veel zullen goed maken.