De eerste editie van beurs Hortivation is maandag in Kalkar van start gegaan. Directeur Oliver P. Kuhrt kijkt tevreden naar de start. „Hier zijn oplossingen te zien die de omzet van de hele keten kan verhogen”.
Directeur Oliver P. Kuhrt, die zowel directeur is van IPM als van Hortivation, refereerde op de eerste dag van Hortivation aan de eerste editie van IPM. „In 1983 kwamen op eerste editie van IPM slechts 11 bezoekers af.”
Hij zegt dan ook dat er voor de eerste editie van Hortivation geen doelstelling is vastgesteld qua gewenst bezoekersaantal. „We hebben als beursorganisatie al jaren het idee dat er een beurs als deze, dus een beurs die de consument op het netvlies heeft, moet komen. Ik ben blij dat het nu zover is.”
Omzetgroei voor de keten
Volgens Kurt zijn op de beurs met name op consumenten gerichte concepten te zien die voor omzetgroei voor de hele keten kunnen zorgen. „Ik ben trots op deze eerste editie waar veel nieuwe concepten zijn te zien. Als beursorganisatie hebben we dan ook als doel gesteld dat alle bezoekers met minimaal één nieuw idee naar huis gaan.”
Hortivation wordt gehouden in Kalkar en duurt nog tot 15 juni.
In De Boomkwekerij 13 leest u een beursverslag van deze eerste editie.