„Tuincentra moeten vooral een plek zijn voor plezier”, zei Thierry Sonalier, directeur van de Franse tuincentrumketen Jardiland. Hij deed dit woensdagavond tijdens de Ticket2Boskoop-avond, de netwerkavond van Groen-Direkt en Plantarium.
Volgens Sonalier maken nog steeds veel tuincentra de fout door producten neer te zetten op een manier waarop consumenten niet zitten te wachten. „Een klant komt niet bij ons om een plant te kopen met een ingewikkelde Latijnse naam. Toch zie ik op veel etiketten nog steeds Latijnse namen staan. We kunnen als branche dan ook nog veel meer praten in de taal van de consument dan nu gebeurt.”
Klant verrassen
Jardiland zet volgens de directeur volop in om het consumenten vooral naar de zin te maken op het moment dat ze een van de Franse tuincentra bezoeken. De klant verrassen, inspelen op dromen van de consument en het altijd zoeken naar nieuwe trends vormen volgens de directeur de basis voor de werkwijze van Jardiland.
In de zaal zaten zo’n driehonderd gasten die waren afgekomen op de gezamenlijke netwerkavond van Groen-Direkt en Plantarium.
Foto: Ron Barendse