„Groen is qua merkbeleid een lastige productgroep”, zegt Peter Paul Kleinbussink, directeur Intratuin. „Het maakt consumenten namelijk niet zo veel uit welke plant ze kopen.”
Kleinbussink zegt over het merkbeleid van de tuincentrumketen. „Bij onze hardware-producten hebben we diverse goede merken, maar bij groen blijkt dat toch moeilijk. Het gaat daarbij vooral om generieke producten; het maakt mensen niet zo veel uit welke plant ze kopen. Merken spelen daarbij geen of heel beperkt een rol.”
Hij legt uit hoe Intratuin dat met het gereedschap van Gardena doet. Gardena is het A-merk, Intratuin is daarnaast het iets goedkopere huismerk en soms is er nog plek voor een naamloos derde merk.
In De Boomkwekerij 17 legt Kleinbussink uit wat hij onder andere van de merken Addenda, Magical en Proven Winners vindt. Dit nummer ligt vanaf 14 augustus bij abonnees op de mat. U kunt het artikel over merkenbeleid ook lezen in ons digitale magazine. (met inlog)