De campagne die ijvert voor het opheffen van btw op biologisch geteelde producten krijgt steeds meer bijval. Dat meldt althans de campagneorganisatie die trots meldt dat ook NL Greenlabel-voorman Lodewijk Hoekstra zich achter het streven heeft geschaard.
De campagne is een initiatief van een vereniging van winkels die biologische producten aanbieden Biowinkelvereniging. Middels een petitie op internet zijn inmiddels 50.000 handtekeningen verzameld en volgens de campagneorganisatie groeit de aanhang nog sterk, aangejaagd doordat enkele experts zich nu aan het doel committeren.
Lodewijk Hoekstra steunt de campagne omdat het volgens hem „tijd is om burgers en politiek wakker te schudden voor het verlies aan biodiversiteit.” “Biologische, lokale en seizoensgebonden producten zijn echt beter voor de biodiversiteit. De teeltwijze van biologische producten draagt aantoonbaar bij aan het in stand houden van bodemleven, landschap en dierenwelzijn. Dat ze duurder zijn dan producten die daar geen rekening mee houden toont aan: dit is de wereld op zijn kop.”