Britse ‘onliner’ Freddie’s Flowers groeit razendsnel

    Begin 2015 had Freddie’s Flowers 200 klanten. Nu zijn dat er 170.000 in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. CEO Ted Bell: „We kloppen nog maar net op de deur. Maar ik geloof dat onze omzet de komende vier jaar 6, 7, 8 keer groter kan zijn dan nu.”

    De geschiedenis van Freddie’s Flowers leest als een jongensboek. Naamgever Freddie Garland begon in zijn achtertuin, maar had al de nodige ervaring met online sales van versproducten, vertelt Bell. „Freddie bestaat dus echt. Hij werkte voor mijn zakenpartner Keith Abel en mij in onze laatste onderneming Abel & Cole, die online biologisch voedsel op abonnementsbasis verkoopt. Toen we dat bedrijf verkochten, startte Freddie in 2014 met Freddie’s Flowers. Waarom kan ik niet met bloemen doen wat we met groente en fruit deden, was zijn gedachte. Zijn ouders waren bloemisten.”

    Freddie Garland, grondlegger van Freddie’s Flowers. Foto Freddie’s Flowers

    De Britse online bloemenwebshop Freddie’s Flowers verkoopt voor 25 pond boeketten in dozen. Ze richt zich niet op de geefmarkt, maar op een nichemarkt. Klanten hebben een abonnement op Freddie’s en gebruiken de bloemen in eigen huis.

    Waarom deed Freddie’s Flowers afgelopen zomer een beroep op 60 miljoen dollar externe financiering?

    Lees het volledige artikel over Freddie’s Flowers alvast via mijnbloemisterij.nl in het digitale magazine van de Bloemisterij.

    Geen abonnement? Bel 071 5659644 of klik hier.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties