Blueroots wil sector naar een hoger plan tillen

Volgende week op de Royal Trade Fair zal Blueroots zich aan de sector presenteren. Blueroots is een vraaggestuurd systeem. „Door kennis met elkaar te delen, kunnen we betere matches maken en de sector naar een hoger plan tillen” aldus bedenkers Marcel van der Hoeven en Leanne Poot.

De slogan van Blueroots luidt: Matching Floral Demand. Het is een vraaggestuurd systeem en daarin onderscheidt het zich volgens Marcel van der Hoeven van andere systemen. „Nu gaat veel op gevoel en gaat er informatie in de keten verloren. Telers weten niet waar het product terechtkomt en handelaren kennen het verhaal van de kweker niet. Blueroots wil de kennis met elkaar delen, zodat er beter ingespeeld kan worden op de vraag.”

Marcel van der Hoeven en Leanne Poot van Blueroots.

Leanne Poot legt uit dat zij zich vooral hebben laten inspireren door bedrijven van buiten de sector. „Neem een Uber en Booking.com. In onze sector kan de match tussen vraag en aanbod ook nog veel beter georganiseerd worden.”

Sinds 1 oktober is Blueroots officieel op de markt. De bedenkers benadrukken dat zij onafhankelijk zijn en niet alleen gedragen worden door de ’founding fathers’ Dutch Flower Group en FleuraMetz. „We hebben zo’n twintig aandeelhouders en op de beurs zullen we daar meer over vertellen.”

Blueroots is aanwezig op de FloraHolland Trade Fair, standnummer 21.14.

Meer weten over Blueroots? Lees het in Vakblad voor de Bloemisterij nummer 44, dat op 3 november verschijnt.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties