Bloomon maakte euphorbia populair

    Pieter Beerepoot uit Zwaag is tevreden over de prijsvorming van zijn euphorbia’s. Een belangrijke verklaring is volgens hem dat de bloem in steeds meer boeketten zit. Online-aanbieder bloomon zette een paar jaar geleden de trend.
    Het is lekker druk in de euphorbia’s, vertelt Pieter Beerepoot week 47 in de vaste rubriek Vakgenoten, op de achterste pagina van het vakblad.Beerepoot over het huidige seizoen; „Het loopt lekker. Begin oktober sneden we de eerste takken. We willen voor de kerst los zijn. Daarna valt de vraag naar euphorbia namelijk weg. Dat weten we uit ervaring. Euphorbia is een product voor het najaar.”

    Hoe is de prijsvorming?

    „Eigenlijk hartstikke goed. Sinds bloomon euphorbia heeft opgepakt in zijn boeketten, loopt het prima. Wij zijn een van de drie bedrijven die een aantal weken een aantal takken euphorbia aan ze mogen leveren. Door bloomon is de gehele vraag naar de bloem de afgelopen jaren toegenomen.”

    Het volledige interview leest u deze week in het Vakblad voor de Bloemisterij. Digitaal lezen kan ook, na inlog, via deze link

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    0 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties