Bloemencampagne Día de los Muertos breidt uit

    Nieuwe generatie, nieuwe tradities. Voor Allerzielen betekent dit de doden herdenken op een manier waarop vooral hun leven wordt gevierd volgens Bloemenbureau Holland. Met heel veel bloemen die de mooie herinneringen levend houden, zoals dat gebeurt tijdens de Día de los Muertos in Mexico. Op 1 en 2 november nodigt BBH pers, influencers én het publiek uit om de herinnering aan overleden dierbaren te vieren met bloemen.

    Essentie hierbij is dat de zielen het huidige leven beïnvloeden en dat de mooie dingen worden herdacht. Bloemen spelen daarbij een essentiële rol. Die mogen kleurrijk zijn en heerlijk geuren, om de zielen de weg naar huis te wijzen en daar samen te eten, te drinken, te zingen en te proosten op het leven. In de publiekscampagne zal uitgebreid informatie worden gegeven over de achtergrond van deze nieuwe, warme manier om overleden dierbaren te herdenken.

    Voor Europa zullen de bloemen een hoofdrol spelen in de nieuwe viering. Vorig jaar is daarvoor al een voorzet gegeven in Parijs. Dat was volgens BBH zo’n succes was dat het dit jaar wordt voortgezet en wordt uitgebreid naar Duitsland, waarbij elk land de ruimte heeft om het volgens de plaatselijke couleur locale te interpreteren. ‘De nadruk op het positieve leggen, biedt kansen voor de bloemist voor wie het voorheen moeilijk was Allerheiligen en Allerzielen te promoten. In plaats van wit mogen de bloemen kleurrijk zijn. Bloemenkrans wordt bloemenkroon, graftak wordt bloeiend vreugdevuur, een boeket met de lievelingsbloemen van degene die er niet meer is, is een prachtig gebaar om hem of haar mee te herdenken’, aldus de promotieorganisatie.

    Denk voor deze tijd van het jaar aan een etalage of een tableau in de stijl van Día de los Muertos met een korte uitleg om mensen te inspireren er een avond vol mooie herinneringen van te maken. De gebruikelijke bloemenkronen zijn helemaal trend op dit moment, evenals de doodskoppen die bij Día de los Muertos het geluk moeten aantrekken. Deze zijn met nadruk niet eng, maar vaak van chocolade, suikergoed of vrolijk beschilderd, zoals de tableaus ook skeletjes bevatten die gewoon dagelijkse dingen doen.

    Bron en foto’s: Bloemenbureau Holland

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties