Bloemenbureau Holland komt met nieuwe bloemen- en plantencampagnes

Bloemenbureau Holland lanceert in 2023 een nieuwe campagne voor zowel snijbloemen als potplanten. In 2022 ziet de campagnekalender er niet heel anders uit dan dit jaar. Dit liet directeur Dennis van der Lubbe tijdens de digitale jaarpresentatie op 22 juni weten.

Volgend jaar komen de vertrouwde campagnes weer voorbij, zoals We hebben meer Bloemen Nodig, de Trendcollecties, Bedankt Plant, Plant Design en Van Grauw Naar Groen. Samen met de VLAM in Vlaanderen en BdB in Duitsland heeft Bloemenbureau Holland EU-subsidie aangevraagd om de campagne Van Grauw Naar Groen ook in het buitenland uit te rollen.

Bloemenbureau Holland wil in het najaar van 2022 een nieuwe snijbloemencampagne laten lopen. Of deze testcampagne het jaar daarna wordt doorgezet, hangt af van de resultaten en het beschikbare budget. In 2023 komt Bloemenbureau Holland in ieder geval met een nieuwe collectieve bloemen -en bloemencampagne. Het is de opvolger van ‘We hebben meer Bloemen nodig’ en ‘Bedankt Plant’.

BBH-heffing onder druk

Van der Lubbe hoopt dat sectorgenoten het belang van collectieve promotie blijven inzien. Hij deed daar in zijn jaarpresentatie een oproep voor. „Als we er zeker van willen zijn dat de consumenten onze producten blijven kopen, kunnen we niet om promotie heen. Dankzij het huidige systeem zijn we in staat om consumenten te motiveren om bloemen en planten te blijven kopen. Het gaat nu goed, in de coronatijd hebben we mensen met bloemen en planten moed ingesproken. Dat is niet vanzelf gegaan. Om de bloemen en planten op het boodschappenlijstje te houden, is consumentenpromotie nodig.”

De inning van de BBH-gelden via Royal FloraHolland staat onder druk. Vorige week werd bekend dat de meerderheid van de ledenraad van Royal FloraHolland van mening is dat er een beter systeem moet komen voor kwekers en kopers voor de heffing voor Bloemenbureau Holland.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties