Amaryllis focust op bloeiwijze in nieuwe promotiecampagne

    De eerste week van november is de officiële aftrap van de promotiecampagne amaryllis. De campagne richt zich op de bloemist, waarbij veel aandacht uitgaat naar de bloeiwijze van amaryllis.

    Voor de bloemist is er promotiemateriaal ontwikkeld, om de winkelpresentatie van amaryllis te bevorderen. Tijdens de Trade Fair in Aalsmeer (stand 3.1) en de bloemistenavond in het Groothandelcentrum Cultra wordt dit promotiemateriaal verspreid.

    Daarnaast kunnen bloemisten en handelaren de fotografie voor social media kosteloos downloaden via de website www.amaryllisinfo.eu. Via de Facebookpagina van amaryllis wordt vooral de consument geattendeerd op de bijzondere bloei van amaryllis.

    Naast het promotiemateriaal voor op de winkelvloer heeft amaryllis binnen deze campagne de samenwerking gezocht met andere projecten. De fotografie van de campagne komt uit het fotoarchief van Bloemenbureau Holland. Daarnaast werkt amaryllis samen met het boeketinnovatieproject Bouquet Tales.

    Medio november verschijnt de speciale wintereditie van de Bouquet Tales krant, met daarin amaryllis, in een oplage van 30.000 exemplaren. De krant wordt gedistribueerd via 90 verkooppunten in Europa. Tot slot verschijnt begin november een 12 pagina’s tellende Wintereditie van het inspiratiemagazine ‘365 dagen bloemen’ met volop aandacht voor Amaryllis.

    Het inspiratiemagazine is een initiatief van de kwekers van seizoensbloemen (bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheester). De oplage is ruim 36.000 exemplaren. Bij 17.000 Europese bloemisten valt het magazine rechtstreeks op hun deurmat. De overige exemplaren worden verspreid via ruim 40 exporteurs en handelaren.

    De promotiecampagne amaryllis is een initiatief van alle snijamarylliskwekers, in samenwerking met Royal FloraHolland.