De detailhandel verwacht enorme drukte tijdens Black Friday op 24 november. Het fenomeen, dat overgewaaid is uit de Verenigde Staten, lijkt definitief een traditie te zijn geworden en geeft een extra impuls aan de verkopen voor Sinterklaas en Kerst. Detailhandel Nederland houdt serieus rekening met 7% extra omzet ten opzichte van de feestmaand in 2016.
Winkeliers doen deze editie massaal mee. ‘Wij verwachten dan ook dat consumenten dit jaar blij verrast worden met geweldige aanbiedingen’, zegt Sander van Golberdinge, Detailhandel Nederland. De kracht van Black Friday is volgens de organisatie dat het perfect past in de feestkalender en herkenbaar is doordat het – de naam zegt het al – altijd op een vrijdag valt. ‘Consumenten kunnen zich een week na de intocht van Sinterklaas te buiten gaan aan koopjes.’
Cyber Monday
De maandag na Black Friday is Cyber Monday. Deze dag staat in het teken van grote kortingen bij het doen van online aankopen. Cyber Monday is net als Black Friday bedoeld om een vliegende start te geven aan de feestmaand.
Winkels langer open
Winkeliers verruimen de openingstijden tijdens Black Friday. Ook de periode erna zullen veel winkeliers ruimere openingstijden hebben om consumenten het zo makkelijk mogelijk te maken.
Bron: Detailhandel Nederland | Foto: Shutterstock.com
ik denk alleen al vanwege het slechte weer dat je blij mag zijn met een gewone vrijdag pffffffffffff al die waarzeggers klopt meestal niks van ( kantoor gelul )