Royal FloraHolland zet na een pilot WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten. Hiermee is de veiling een van de eerste b2b-partijen die WhatsApp toevoegt aan haar zakelijke dienstverlening.
Kwekers en kopers kunnen het Contact Center van Royal Floraholland appen waar en wanneer het hen uitkomt. Van maandag tot en met donderdag van 05.30 tot 17.00 uur en op vrijdag tussen 5.30 en 16.00 uur beantwoordt het Contact Center alle appjes van klanten. Waar Royal FloraHolland gedurende de pilot via een 06-nummer bereikbaar was, kunnen klanten nu naar het bekende klantenservicenummer appen: 088-78989898.
Laagdrempelig
Uit de pilot blijkt dat kwekers en kopers graag vragen willen stellen aan de bloemenveiling via Whatsapp. Niet hoeven wachten, direct antwoord krijgen én het persoonlijke karakter zijn de belangrijkste voordelen. Het contact is bovendien zeer laagdrempelig, persoonlijk en eenvoudiger. De mogelijkheid om bij de vraag een foto of video mee te sturen, helpt om snel antwoord te krijgen.
Bron en foto: Royal FloraHolland