‘Vrolijk-serieuze ode’ aan de plant

Staan we er weleens bij stil wat planten allemaal voor ons doen? Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday vragen zich dat hardop af in de grootste planten-campagne sinds jaren. Want ja, er is voldoende reden om planten te bedanken. ‘Het is hoog tijd voor deze vrolijk-serieuze ode aan de plant.’

De campagne ‘Bedankt plant’ is een ode aan alles wat planten voor mensen doen. Ze zorgen altijd voor leven in huis, zuiveren de lucht, hebben positieve effecten op gezondheid en concentratie. Ook zijn ze, niet onbelangrijk, verantwoordelijk voor zo’n beetje alle zuurstof die het leven op aarde mogelijk maakt. En het enige wat ze daarvoor terugvragen, is af en toe een beetje water. Monique Kemperman, over hun strategie en campagneplatform: ‘Kamerplanten en mensen hebben een wederkerige relatie: wij zorgen voor hen, en zij zorgen voor ons. Dat laatste bleef lange tijd onderbelicht, omdat het niet altijd even makkelijk te vatten is. Samen met onze achterban hebben we daarom besloten het eens groots aan te pakken en met z’n allen planten te bedanken. Een eenvoudig, nederig, maar mooi gebaar, dat uitnodigt om eens bij stil te staan. Bedankt plant.’

Bram de Rooij, Creative Director van 180 Kingsday: ‘We werken al zeven jaar voor Bloemenbureau Holland, maar dit is veruit de meest fundamentele campagne die we voor planten hebben gemaakt. De relatie tussen mensen en plant is natuurlijk – sorry – diepgeworteld dus het was hoog tijd voor deze vrolijk-serieuze ode.’

De geïntegreerde campagne loopt in vier landen en bestaat uit tv, outdoor, digital en activaties. Centraal in de campagne staat een muzikale film van 80 seconden. De film is gemaakt door The Boardroom met regisseur Alan Masferrer. De muziek is geproduceerd door Sizzer.

Bron en foto: Bloemenbureau Holland

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties