Vijftig tinten groen

Die ploftulpen vol met bijengif hoef ik echt niet, roept een vriendin van me. Ze woont in de bollenvelden en ziet (ruikt) veel gif langs waaien. Ze staat niet alleen: ‘Consumenten willen steeds meer biobloemen in hun boeketten’, lees ik in Trouw. In het AD zie ik zelfs 4 pagina’s over Fairtrade. Goed nieuws, vind ik.

 

‘Ik denk groen, ik ben groen en dus doe ik vanzelfsprekend mijn inkoop groen’, beantwoordt een collega op het bloemistennetwerk (Facebook) mijn vraag wie er biologische bloemen verkoopt. Zij is een Barometer, goud gecertificeerde, duurzame bloemist. Een kwartiermaker. Natuur is onze broodwinning, maar toch lopen bloemisten helaas niet voorop qua milieubewustzijn.
Of ze kunnen niet kiezen. Er zijn ook zoveel groene keurmerken voor bloemen: Milieukeur, MPS, Fairtrade, FFP, Hivas en ga zo nog maar even door. Ik zou pukkels krijgen van de keuzestress. Als bloemist moet je bijna wetenschappelijk zijn opgeleid. Alhoewel ik ervaar dat een avondje lezen best helpt.
Overheidsinstellingen en bedrijven willen echter steeds vaker groene, duurzame producten, uiteraard met keurmerk. Maak daarom nu een keuze, want bio en eko zijn de trend. Ga ervoor. Roeptoeter het op je website en inspireer je klanten met jouw verhaal over vijftig tinten groen.

?Anna Koster
info@floraltouch.nl