Hold, een nieuwe Nederlandse bezorgdienst voor boeketten en planten, start vanaf vandaag in Amsterdam met het bezorgen van speciale boeketten van hoop en liefde. De online bloemen en planten service zou dit najaar beginnen, maar heeft de lancering naar voren verplaatst vanwege de sociaal maatschappelijke en economische gevolgen van de corona-pandemie.
Hold is een online bloemen- en plantenservice, opgericht door Lisette Wiebes en Silke Tijkotte. Silke werkt vanaf haar vijftiende in een bloemenkraam en ging na haar studie bedrijfskunde aan de slag bij Royal FloraHolland, waar zij het startup-platform Let it Grow heeft opgezet. Lisette is illustrator en grafisch ontwerper en runt haar eigen creative bedrijf: The Wiebes Agency.
Eerlijke prijs
Omdat de bloemenexport zo goed als stil ligt, zijn veel Nederlandse kwekers genoodzaakt hun voorraad te vernietigen. Door vervroegd te lanceren hoopt Hold een deel van het bloemenoverschot voor vernietiging te behoeden en de kwekers een eerlijke prijs te kunnen betalen. Daarnaast zijn veel mensen nu genoodzaakt thuis te werken en hun sociale contacten tot een minimum te beperken. Hold wil hen helpen hun huis, de omgeving waar ze nu noodgedwongen zo veel tijd doorbrengen, wat op te vrolijken. Boeketten kunnen ook cadeau gedaan worden, Hold brengt het boeket tot aan elke voordeur met de bakfiets. De ontvanger krijgt een belletje als het boeket voor de deur ligt.
Eucalyptus, olijf en ranonkel
De start-up houdt het simpel en levert tijdens deze thuisblijf-periode voor €19 één soort boeket. In het boeket zit onder andere Eucalyptus, dat symbool staat voor bescherming; olijf, symbool voor hoop; ranonkel en roos voor liefde en de gerbera lijkt op een zonnetje en staat voor vrolijkheid.
Bron en foto’s: Hold