Bloemen bezorgen door de brievenbus én negen dagen vaaslevengarantie. Dat geeft BloomPost, een nieuwe speler in de bloemenbranche.
De ’brievenbusbloemen’ blijven vers omdat ze worden verpakt in gepatenteerde folie, met microscopisch kleine gaatjes. De folie houdt het vocht in de verpakking en de bloemen krijgen voldoende zuurstof om in leven te blijven, maar te weinig om door te groeien. Daardoor kunnen de bloemen tot vijf dagen zonder water en koeling. Dave van Stijn, ceo van BloomPost, claimt met deze geavanceerde techniek dat zijn bloemen verser zijn dan die in de winkel en tot wel twee keer langer in de vaas staan.
Concept ontdekt
Dat dit nieuwe bloemenconcept in trek is, blijkt uit het feit dat BloomPost, naar eigen zeggen, in korte tijd ruim 100.000 bossen door de brievenbus heeft bezorgd, zowel in Nederland als elders in Europa. Niet alleen de consument, maar ook de zakelijke markt heeft het concept ontdekt. Bedrijven als Philips, Essent en Achmea zetten brievenbusbloemen in als middel om hun klanten te verrassen. Uiteraard voorzien van gepersonaliseerde wenskaart en verpakking.
Bron en foto: BloomPost