Op zaterdag 30 mei organiseerden acht samenwerkende bloemisten in de regio Rotterdam-Den Haag het event Puur Pioen. Een ruim en veelzijdig aanbod van pioenen was aanwezig en elke winkel zorgde voor productgerelateerde activiteiten op de winkelvloer.
Zo was er livemuziek, een workshop voor klanten, een pioenenbruid die klanten voorzag van wat lekkers, pioenenthee en -hapjes en andere acties. Ook was in elke winkel een pioenkweker aanwezig, die enthousiast vertelde over het product en vragen van klanten beantwoordde.
Bloemisten en kwekers blikken terug op een succesvolle samenwerking, die heeft geleid tot veel positieve reacties van consumenten. Diverse vragen over verzorging en houdbaarheid zijn beantwoord, daarnaast hebben zij kennis kunnen maken met de breedte van het pioenenassortiment. Voor de bloemisten heeft Puur Pioen in de meeste gevallen geleid tot nieuwe gezichten in de winkel en een (forse) afzetstijging. Exacte verkoopcijfers zijn nog niet bekend.
Samenwerking
Puur Pioen maakte onderdeel uit van de landelijke pioenenpromotiecampagne Mijn Bloemist Pioenweken. Deze campagne werd georganiseerd door branchevereniging VBW, FloraHolland en PurE seasonal flowers en ondersteund door de Mijn Bloemist-partners FleuraMetz, Star en V/d Gugten, Bab Star Jr., Kempers Hengelo en Alflora.
Bron en foto: VBW