VBW doneert €10.000 in gezamenlijk pot voor promotie

VBW is een financiële actie gestart om met verschillende organisaties binnen de bloemenbranche een pot samen te stellen waarmee een positieve promotiecampagne gestart kan worden. De bloemistenbrancheorganisatie heeft er als eerste €10.000 in gestort en roept anderen op dit goede voorbeeld te volgen.

VBW heeft via de mail veilingen, verzendorganisaties, Bloemenbureau Holland, groothandelaren als Waterdrinker en Alflora, Flower Factor en Smithers Oasis benaderd om gezamenlijk op te trekken in een promotiecampagne. VBW-directeur Marco Maasse: ‘Het hoeft geen toelichting dat het crisis is. Juist nu is het daarom van groot belang dat we in de communicatie naar de consument gezamenlijk een vuist maken om consumenten, ook in nieuwe leefomstandigheden, te stimuleren om bloemen en planten te kopen. We zijn heel blij dat BBH druk bezig is met de voorbereiding van een landelijke campagne, die volgende week meer inhoud en gezicht gaat krijgen. Vervolgens willen we dat deze campagne ook gebruikt en ingezet gaat worden door bloemisten naar al hun consumentencontacten.’

Daarnaast vindt VBW het belangrijk dat om in de landelijke media in beeld te komen. ‘Corona beheerst volop het nieuws, als we dit kunnen opwaarderen met ‘fleurige’ beelden, mooie huiskamersituaties, persoonlijke verhalen van consumenten enzovoort, dan denken we dat we daarmee de totale sector een groot plezier kunnen doen.’

Dringende oproep

VBW roept alle bovengenoemde maar ook andere bloemenorganisaties op om de handen ineen te slaan en over merkbelangen heen te stappen om dit collectief te realiseren. ‘Allereerst in goede content, maar ook een commitment in waar mogelijk financiële steun, omdat de doorvertaling en ontwikkeling van dagelijkse content wel gerealiseerd moet worden. We weten op dit moment nog niet wat een dergelijke aanpak gaat kosten, maar we denken dat het nu gewoon echt nodig is. VBW stopt daarom als eerste € 10.000 in de gezamenlijke pot. Wie volgt, waarbij een ander/hoger bedrag ook mag.’

Naast deze actie zet VBW zich vooral in om de bloemenwinkel zo lang mogelijk open te houden of zolang als mogelijk digitaal te kunnen blijven bestellen en uitleveren.

Bron: VBW

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties