Varend Corso in gevaar

Het Varend Corso heeft dringend sponsors nodig, anders valt in 2015 het doek. Die noodkreet slaakte voorzitter Kees Mostert maandag in de Westlandse editie van het Algemeen Dagblad.

Dit jaar zijn twee grote sponsors afgehaakt, samen goed voor €60.000. ,,Andere partijen doen het vaak net iets minder’’, zegt Jan Verheij, mediamarketeer bij FloraHolland en woordvoerder van het corso. ,,We hebben wel wat nieuwe, kleinere sponsoren, maar dat is niet genoeg.’’ Het corso is nog in onderhandeling met mogelijke grote sponsoren, maar er zijn nog geen handtekeningen gezet. Wel heeft FloraHolland vorig jaar voor drie jaar bijgetekend en deed de Rabobank dit onlangs.

Reserves
Dit jaar gaat het corso, dat het thema ’Op volle toeren’ heeft, op de oude voet door, dankzij de reserves die de afgelopen jaren zijn opgebouwd. De bodem daarvan komt echter snel in zicht, aldus Verheij. Vorig jaar zamelde het Varend Corso geld in onder het publiek. Dat leverde ruim €20.000 op. ,,Dat is echter een onzekere post’’, vindt Verheij. Volgens hem krijgen sponsoren in de toekomst meer aandacht, bijvoorbeeld op sociale media, op de website van het corso en in de regionale media. De boten blijven echter vrij van reclame. ,,Dat moeten geen varende reclameborden zijn.’’

Bron: Vakblad voor de Bloemisterij