VBW en Rosebrandt helpen bloemisten rond Valentijnsdag zoveel mogelijk klanten de winkel in te krijgen. Bij vijf bloemisten is een rozenambassadeur actief.
Op een leuke manier willen de branchevereniging en Rosebrandt, het label ter promotie van Nederlandse kwaliteitsrozen, extra aandacht vestigen op een van de belangrijkste bloemendagen van het jaar. Vijf Nederlandse bloemisten krijgen ondersteuning van een rozenambassadeur die consumenten in de winkelstraat aanspreekt en hun een roos voor Valentijn aanbiedt. Die roos is af te halen in de winkel, zodat de bloemist meer klanten over de vloer krijgt.
Meer rozen
Naast de rozen die klanten in de winkel cadeau krijgen, stelt Rosebrandt voor de winnende bloemisten 250 extra Nederlandse kwaliteitsrozen beschikbaar. En om in deze periode meer vraag naar roos te creëren, is de roos door Mijn Bloemist benoemd tot bloem van de maand februari.
De winnaars van de actie zijn Bloembinderij van der Post in Hillegom, Bloemsierkunst Verbakel in Eersel, Bloemsierkunst met Stijl in Den Bosch, Rietveld Bloemisten in Oosterhout en Bloemisterij Fleurina in Voorthuizen.