,,Lokale promoties bepalen het succes van jouw winkel!’’, vindt VBW. Daarom helpt de branchevereniging haar leden met een cheque van €100, te besteden aan een lokale promotiecampagne.
Leden die – eenmalig – de €100 van VBW willen ontvangen, moeten die gebruiken voor een actie waarmee zij hun winkel lokaal beter in beeld brengen. Hoe zij hun promotieactie invullen, mogen zij zelf bepalen. VBW: ,,Bedenk iets dat past bij jouw winkel. Voorwaarde is dat de promotie gericht is op het realiseren van extra omzet en dat je bij de uitvoering gebruikmaakt van het Mijn Bloemistbeeldmerk.’’
Drie keer winst
De actie levert volgens de brancheorganisatie drie keer winst op: lokale promotie voor de deelnemende winkel, meer zichtbaarheid voor ’Mijn Bloemist’ en vooral extra klanten en meer omzet.
Bij de oproep om deel te nemen geeft VBW een aantal suggesties. Zo kunnen bloemisten inhaken op een van de Mijn Bloemistcampagnes of een winactie op Facebook opzetten. Over de vormgeving van de actie kunnen bloemisten nog even nadenken, want hij moet volgend jaar plaatsvinden tussen 1 januari en 1 juli.