Fashionwinkel Roetgerink Mode en Schoenen in Enter lanceerde dinsdag 8 maart een eigen taxiservice. Aanleiding daarvoor zijn de aanhoudende faillissementen van grote winkelketens en de daardoor toenemende leegstand.
De leegstand leidt tot verslechtering van de beleving in winkelgebieden, zegt directeur Paul Roetgerink. Hij wil met zijn taxiservice de beleving een boost geven en van shoppen ’een dagje uit’ maken. Het bedrijf start met twee taxi’s. Consumenten in een straal van 35 km rond Enter kunnen een Roetgerink-chauffeur reserveren om een dag te winkelen bij de modezaak.
Arrangementen
Klanten kunnen kiezen uit een ochtend-, middag- of avondarrangement. Ongeacht de afstand die de taxi moet afleggen, kosten de eerste twee €25. Het avondarrangement komt op €35 per persoon. Daarvoor krijgen klanten een maaltijd bij een brasserie en een modecheque.
Meer voorbeelden
Overigens is Roetgerink niet de eerste die een dergelijke service voor zijn klanten opzet. In juli 2015 zette Oger in Amsterdam tijdelijk Uber-taxi’s in tijdens bouwwerkzaamheden in de P.C. Hooftstraat. Modehuis Van Kalker in Groningen haalt en brengt al dertig jaar klanten die in de vestigingsplaats wonen, zo liet het bedrijf aan RetailNews weten. ,,Geen maaltijd en geen modecheque, maar wel veel succes met deze service’’, aldus eigenaren Bert en Netty van Kalker.
Bron en foto: RetailNews