De internationale beursorganisator Easyfairs voegt de vakbeurs Trendz toe aan hun zogeheten ‘global brand portfolio’. Dat houdt in dat Trendz niet alleen in Nederland plaatsvindt, maar ook wordt uitgerold in een aantal andere landen waar Easyfairs actief is. Voor de korte termijn betekent het dat de vakbeurs de grens over gaat naar Gent en naar Gothenburg.
De lancering van Trendz als ‘global brand’ inclusief nieuwe huisstijl werd bekend gemaakt op de eerste dag van de najaarseditie die tot en met 27 augustus plaatsvindt in Evenementenhal Gorinchem. ‘Trendz heeft zich de laatste jaren razendsnel ontwikkeld in Nederland als het belangrijkste inkoop- en inspiratiemoment voor de retailers’, zegt Mascha de Bruin, Global Brand Manager van Trendz. Jaarlijks komen bijna 25.000 bezoekers op Trendz in Nederland af, verdeeld over een voorjaars- en najaarseditie. Een eerste kennismaking met de vakbeurs in België was al eerder dit jaar, maar tijdens de volgende editie in januari 2020 wordt nog verder het succesconcept van Trendz Nederland uitgerold.
Gloednieuwe beurshal
Dat geldt ook voor de eerste editie van Trendz in Scandinavië. ‘In Zweden, om precies te zijn: in Gothenburg. Daar heeft Easyfairs een gloednieuwe beurshal laten bouwen die sinds dit jaar geopend is. We zijn op dit moment aan het onderzoeken welke datum het meest geschikt is voor deze eerste Scandinavische editie. We beogen deze datum dit najaar bekend te maken’, aldus De Bruin.
Bron en foto’s: Easyfairs