TrendRede 2016 zet thema ‘grip’ centraal

De TrendRede 2016, een jaarlijkse rede over de toekomst voor bedrijven en overheden, werd dinsdag 12 januari uitgesproken in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Thema dit jaar was: grip en houvast.

De TrendRede 2016 draaide om ‘grip’. Waar vinden we houvast in onzekere tijden? Tom Kniesmeijer, initiatiefnemer van de TrendRede: ,,Wij roepen 2016 uit tot het jaar van de Bouwgesprekken. Begrip leidt tot grip en houvast.’’

Toekomstdenkers
De TrendRede kadert en cluster jaarlijks de actuele ontwikkelingen tot een inspirerend startpunt en denkstuk dat Nederlandse bedrijven en overheden helpt gericht over de toekomst na te denken. De beredeneerde lijnen in de TrendRede zijn uitdrukkelijk bedoeld om de discussie en besluitvorming op sociaal-maatschappelijk vlak verder op weg te helpen.
De TrendRede is een initiatief van Nederlandse toekomstdenkers, onder wie Tony Bosma (Extend Limits), trendwatchers Christine Boland en Hilde Roothart (Trendslator) en Caroline van Beekhoff (C-Marketing Strategie). De groep van toekomstdenkers laten door middel van de TrendRede zien dat een grondige analyse van trends een belangrijke bijdrage kan leveren aan de maatschappelijke en economische groei van Nederland.

Bron en foto’s: Trendslator/TrendRede 2016