Vanaf september presenteert Bloemenbureau Holland haar eerste Trend Collectie. Twee keer in een jaar schuift de promotie-organisatie een collectie bloemen en planten naar voren, gebaseerd op de laatste trends.
Bloemenbureau Holland stopt eind 2020 met de campagne Woonplant van de Maand. De opvolger is de Trend Collectie. Door de coronacrisis was het niet zeker of dit kon doorgaan, maar nu Bloemenbureau Holland weer iets meer geld te besteden heeft, wordt de collectie dit najaar toch uitgerold.
Inner Retreat
De eerste Trend Collectie is gebaseerd op de trend Inner Retreat. We leven in een hectische wereld en daardoor bestaat er behoefte aan rust. Bij Inner Retrait draait het om het herstellen van balans mét bloemen en planten.
De eerste collectie bestaat uit Gypsophila, Anthurium, Chrysanthemum, Cymbidium, Dianthus, Viburbum opulus ‘Roseum’ en Syringa. Bij de kamer- en tuinplanten komen Beaucarnea, succulenten, varens, Phalaenopsis, Schlumbergera, Kalanchoe, Eucalyptus, Picea en Helleborus terug. Al deze producten worden een half jaar lang in de schijnwerpers gezet. In de lente/zomer presenteert Bloemenbureau Holland een volgende collectie.
Vanaf september gaat de collectie online en is het te zien op de sociale media. Voor kwekers, handelaren en verkooppunten is er gratis promotiemateriaal beschikbaar, dat gebruikt kan gebruikt worden voor de eigen promotie.
Bron en foto’s: Bloemenbureau Holland