Topbloemen.nl overweegt een soft franchisemodel op te zetten in samenwerking met zijn aangesloten bloemisten. Daarbij sluit de verzendorganisatie niet uit dat de naam van de webwinkel op de gevel komt te staan, zegt eigenaar Edwin van Arkel tegenover RetailTrends.
Topbloemen.nl is niet van plan eigen fysieke winkels te openen, benadrukt Van Arkel. ‘Maar we zien dat onze aangesloten bloemisten steeds meer ‘Topbloemen’ willen uitdragen.’ Zo zijn er volgens hem al zestig bloemisten die hun auto bestickerd hebben in de huisstijl van Topbloemen.nl, dat de webshop betaalt. Van Arkel overweegt dat soort uitingen verder te stimuleren door de merknaam te verhuren aan de bloemisten. ‘Zowel bij ons als bij bloemisten wordt daar wel over nagedacht.’
Verpakking
Eerder stelde de verzendorganisatie zijn aangesloten bloemisten al verplicht te leveren in de verpakking van Topbloemen.nl. Mede daardoor heeft de webwinkel de marktleiderspositie van Fleurop kunnen overnemen, stelt Van Arkel. ‘Daardoor bereiken we zowel de besteller als de ontvanger, dat heeft veel bijgedragen aan het succes.’ Onlangs lanceerde hij ook het platform Toptaarten.nl.
Bron: Retailnews | Foto: Topbloemen.nl
nog ff verder het touw aantrekken en dan luisteren jou knechtjes overal na pfffffffffffffffff wat een ellende om daar voor te moeten werken , ben je echt een dief van je eigen portomonee