Thuisafgehaald.nl is Versmarketeer 2015

Jan Thij Bakker en Marieke Hart, oprichters van Thuisafgehaald.nl in Utrecht, zijn uitgeroepen tot Versmarketeers van het Jaar. Ze sleepten de titel op dinsdagmiddag 31 maart binnen op het jaarlijkse Versmarketeer-event bij Plantion in Ede.

,,Ik ben ontzettend blij en verrast dat we de prijs hebben gewonnen,’’ vertelde Jan Thij na afloop. ,,Het is heel goed dat er een initiatief als Versmarketeer bestaat. Vandaag heb ik al veel nieuwe inspiratie opgedaan.’’
De kersverse winnaars laten met Thuisafgehaald.nl vier genomineerden achter zich: HelloFresh, Bakker Barendrecht/Albert Heijn, Koolen1981 en Group Of Butchers. De kanshebbers werden beoordeeld door een negenkoppige jury van marketingspecialisten, onder leiding van Hans van der Ster, COO bij Deli XL. ,,De waarde van Thuisafgehaald.nl zit in het lokale en sociale karakter van het concept. Het concept loopt vooruit en is de meest ‘disruptive’ speler in de versmarkt. Thuiskoks koken voor consumenten uit hun eigen buurt, tegen een kleine vergoeding. Thuisafgehaald.nl is een sociaal platform waarachter de gedachte schuilgaat dat het delen van eten mensen verbindt.’’ Spreker Hans van Haaren, sectormanager Food van de Rabobank, noemde Thuisafgehaald al een mooi voorbeeld van de participerende maatschappij.

Publieksprijs
De publieksprijs was voor Koen Koolen van Koolen1981, omdat hij de meeste waarde toevoegt aan zijn product. Hij won de sympathie van het publiek toen hij zijn nieuwe kant-en-klaarsaus op basis van verse champignons en groenten presenteerde. Jan Klerken (Scelta Mushrooms), winnaar Versmarketeer van het jaar 2013, overhandigde Koolen de prijs.

Bron en foto: Stichting Versmarketeer