Het nieuwe Green Trade Center van Waterdrinker gaat op 18 februari officieel open. Er zal gewerkt worden volgens het shop-in-shop principe: zo’n tachtig kwekers gaan zelf de voorraad beheren.
Bromelia Specialist is een van de partijen die in het ‘Huis van de Kweker’ een eigen shop krijgt. Dit houdt in dat het bedrijf zelf de voorraad gaat beheren en de prijs bepaalt. Volgens kweker Siegfried Bunnik brengt het nieuwe concept voordelen met zich mee. Ze spelen korter op de bal, krijgen inzicht in de verkoopgegevens en hebben straks een fysieke voorraad op de veiling. ‘Besteleenheden worden alsmaar kleiner en op deze manier kunnen we makkelijker en efficiënter kleine transacties uitleveren.’
Ook Martin Hogenboom van Vireõ is positief over het concept. Hij verwacht dat het bedrijf zich op deze manier beter kan profileren. Daarnaast kan hij zelf bepalen wat hij neer gaat zetten. ‘Voorheen bepaalden inkopers wat er te koop werd aangeboden, nu zitten wij aan het roer. We kunnen het aanbod eenvoudig afstemmen op de vraag.’
Inspiratiehuisjes
De mate waarin een merk of product van een teler gepromoot wordt in het Green Trade Center wisselt. Waterdrinker zal gaan werken met houten zuilen en inspiratiehuisjes en zal op deze manier een product onder de aandacht brengen.
Bron: Vakblad voor de Bloemisterij | Foto: Waterdrinker/Green Trade Center