Steven van Schilfgaarde: „We hebben een financieel gezonde basis”

    Royal FloraHolland heeft in 2017 een productomzet gerealiseerd van € 4,7 miljard, een stijging van 1,2%. De prijzen stegen met gemiddeld 3,9% ten opzichte van 2016, het aantal stuks nam licht af met 1,8% tot 11,7 miljard. De producten werden geleverd door circa 5.700 kwekers en gekocht door 2.500 klanten. Dit blijkt uit het jaarverslag 2017 dat 24 april 2018 is gepubliceerd.

    De opbrengsten waren met € 377 miljoen vrijwel gelijk aan 2016 en het reguliere exploitatieresultaat bedroeg € 22 miljoen. Naast het succesvol maken van Floriday, zijn verbetering van de dagelijkse dienstverlening voor leden en klanten en het mogelijk maken van een optimale integrale logistieke besturing al in 2017 benoemd als de drie prioriteiten in relatie tot onze groeistrategie. CEO Steven van Schilfgaarde: „Dat doen we vanuit een financieel gezonde basis. Ook in 2017 waren de cijfers goed.”

    Steven van Schilfgaarde I Foto: Royal FloraHolland

    Ook dit jaar vormt duurzaamheid integraal onderdeel van het jaarverslag. Royal FloraHolland werkt aan het verbeteren van het eigen duurzaamheidsprofiel en speelt een rol in het bevorderen van ketenduurzaamheid en ketentransparantie. Royal FloraHolland is één van de partners van het Floriculture Sustainable Initiative (FSI). Ambitie van FSI is om in 2020 90% van de door leden geproduceerde of verhandelde bloemen en planten duurzaam tot stand te brengen. In 2017 was het percentage 33% voor bloemen en 53% voor planten.

    Royal FloraHolland heeft een jaaromzet van 4,7 miljard euro en 4.141 leden waarvan 602 buitenlandse leden. Er zijn circa 2.500 klanten. In 2017 zijn er totaal 11,7 miljard stuks bloemen en planten verkocht. Momenteel zijn er 35 veilingklokken verdeeld over 4 vestigingen (Aalsmeer, Naaldwijk, Rijnsburg, Eelde).

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties