Sion opent van maandag 11 tot en met zaterdag 16 juni exclusief voor vakgenoten de deuren voor de ‘Most Instagrammable Orchid Show’. Op drie ingerichte winkelpleinen wordt de bezoeker geïnspireerd met speciale schapindelingen en concepten.
Zo is er het Fancy plein voor bouw- en supermarkten, de Specially presentatie voor hoogwaardige supermarkten en tuincentra en een Luxury afdeling voor bloemisten. ‘Op social media als Instagram worden we dagelijks overspoeld door de mooiste beelden van voeding en dieren, maar volgens ons is de Phalaenopsis minstens zo fotogeniek en veelzijdig. Tijdens de orchid show showen we onze klanten en hun eindklanten hoe je de Phalaenopsis ‘instagrammable’ op de winkelvloer kunt presenteren’, aldus directeur-eigenaar Eric Moor.
Flower Trials
Naast Sions bestaande collectie laat de veredelaar tijdens de FlowerTrials de nieuwste testrassen en noviteiten zien. Ook zijn de Top Models, top 10 van eigen orchideeënrassen, te bewonderen. Het bedrijf test jaarlijks zo’n 500 nummers en hanteert hierbij kritische selectiecriteria: er wordt getest op houdbaarheid, opbrengst en groeikracht. Moor: ‘Voldoet een ras niet aan onze standaard, dan wordt de verdere ontwikkeling gestopt. Onze producten moeten kwalitatief van het hoogste niveau zijn, waarin we te allen tijde kritisch blijven op de sierwaarde, bloemgrootte, bladkwaliteit en onderscheidend vermogen.’
Flower Dinner: hele keten aan tafel
Ook dit jaar brengt Sion tijdens de Flower Trials de gehele keten bij elkaar aan tafel tijdens het Exclusive Flower Dinner op het eigen bedrijf. Hiervoor worden vertegenwoordigers van de gehele keten uitgenodigd. ‘Er worden waardevolle contacten tussen de verschillende partijen gelegd om zaken te doen en ervaringen te delen. Daarbij is het voor bloemisten, tuincentra, retailers, exporteurs én bloggers vaak verrassend om te zien wat er allemaal gebeurt op het gebied van Phalaenopsis.’
Bron en foto: Sion