Op woensdag 25 maart vindt de vierde editie van het Sierteelt Marketing Event in Schipluiden plaats, georganiseerd door de NIMA community Foodchain & Agrimarketing. Verschillende experts informeren de deelnemers over duurzaamheid, zowel binnen als buiten de sierteeltsector.
Duurzaamheid. Iedereen spreekt er over en doet er wel iets mee, maar wat is het en hoe geef je het begrip de juiste inhoud? En hoe vertaal je dit dan weer in de marketingstrategie en -activiteiten? Cruciaal is het bovendien dat klanten het gewoonweg verwachten, maar tegelijkertijd ook niet meer weten wat alle certificaten inhouden of deze helemaal niet zien.
Initiatiefnemers en organisatoren van deze Sierteelt Marketing Events zijn Cock van Bommel (voorzitter NIMA FAM en business development manager bij ErfGoed), Ronald van Schie (marketingadviseur Floradvies) en Caroline Nederpelt, (bestuurslid NIMA FAM en zelfstandig marketing-/communicatie-adviseur CARO Marketing in Vers).
Het event start om 15.00 uur en duurt tot 21.00 uur. Sprekers zijn onder andere Piet Briët, duurzaamheidsmanager bij Royal FloraHolland, Dennis va der Lubbe van BBH, Kirsten Anders van NIMA en auteur/gastdocent Bart Bruggenwirth. Naast de lezingen krijgen de bezoekers veel praktijkvoorbeelden hoe zij zelf aan de slag kunnen gaan met het thema.
Bron en foto’s: NIMA