Schoon winkelgebied vergroot de omzet

    Schone winkelgebieden zijn goed voor de omzet van winkeliers. De kans dat Nederlanders grote uitgaven doen, is zo’n 10% hoger. Bovendien blijven bezoekers gemiddeld 20% langer in een schoon centrum.

    Uit onderzoek door NederlandSchoon blijkt bovendien dat mensen zich veiliger voelen in een schoon winkelgebied, vooral ’s avonds. 37% van de Nederlanders geeft aan eerder geneigd te zijn te winkelen in een winkelgebied dat is uitgeroepen tot het Schoonste Winkelgebied van Nederland.

    Enquête
    NederlandSchoon laat jaarlijks een enquête uitvoeren onder burgers. Dit jaar zijn ruim 25.000 mensen geïnterviewd. De ondervraagden vinden winkelgebieden schoner overkomen wanneer er minder zwerfafval ligt, de kwaliteit van de bestrating en winkelgevels goed is en als er zichtbaar door de gemeente wordt schoongemaakt.
    Helene van Zutphen, directeur NederlandSchoon: ‘Met dit onderzoek bepalen we aan het einde van het jaar wat de Schoonste Winkelgebieden van Nederland zijn, maar willen we ook laten zien hoe belangrijk een schone leefomgeving is. Hiervan zijn winkelgebieden een belangrijk onderdeel.’
    Het volledige onderzoeksrapport van NederlandSchoon is bedoeld voor gemeenten, beheerders van winkelgebieden en ondernemers, en wordt in december gepubliceerd. De Schoonste Winkelgebieden van Nederland worden in november bekendgemaakt tijdens het Landelijk Zwerfafvalcongres Het Rendement van Schoon.

    Bron en foto: NederlandSchoon

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties